Monday, September 06, 2004

Payment News - 7

Online fatura ödemeleri Amerika’da ücretlendiriliyor.

American Express ve CostCo iki yeni co-branded kredi kartı çıkarttılar. – Bir tanesi bireysel diğer ise kurumsal müşteriler için. "TrueEarnings" adlı kart ile yapılan yeme harcamalarında %3, seyahat’lerde %2 ve diğer harcamalarda %1 kazanılıyor.

Amerika’daki seçimlerde kredi kartlarıda önemli bir yere sahip. Kişisel finans endüstrisinde politik aktiviteler başlıklı yazı oldukça ilginç

Ecommerce Times’ın raporuna göre Transportation Security Administration tarafından sadece hükümet tarafından kullanılan biometrik tanılama (göz okuma) teknolojisinin kayıtlı yolcu programlarında pilot projesi başlatıldı.

Amerikan firmaları kağıttan elektronik fatura ve ödemelere doğru ciddi bir eğilim göstermeye başladı. MasterCard ve Ariba firmasının yaptığı ankete göre Amerika’nın en büyük firmalarının 2/3’ü şu anda elektronik faturalama ve ödeme sistemlerine geçmiş durumda. Detaylı bilgi için tıklayınız.

Intrum Justitia firması 22 ülkede 9000 firma ile gerçekleştirdiği çalışma ile firmaların hangi konularda sıkıntıları olduğunu ortaya koydu. European Payment Index Report adı verilen rapor oldukça ilginç.

Visa Kanada ve Global Insight yaptıkları araştırma ile elektronik ödemelerin Kanada ekonomisine faydalarını bir rapor haline getirmişler.

Nielsen//NetRatings’in son raporunda Finansal kuruluşlar için “çapraz satışın” öneminin altı çiziliyor ve güzel çıkarımlar var. Raporun genel bir değerlendirmesi için tıklayınız. Siteye üye olmanız gerekebilir ama zaten güzel bir site olduğu için üye olmanızda fayda var.

Kredi kartları ve ödeme sistemlerine ilişkin en güzel ve stratejik yazılara Edgar, Dunn’dan ulaşabilirsiniz. 2004 yılına ait yazılar aşağıdadır;

The Impact of Australia's Credit Card Reform
on the Nation's Payment Value Chain

By: Robert White
Volume 12, August 2004

The Merchant Acquiring Business
Commodity Service or Opportunity for Business Growth?

By: Ken Howes
Volume 11, July 2004

Banks' New Challenge: Payment Issues That Cross Traditional
Product Silos

By: Geoffrey Griffin, Richard Crone and Beth Costa
Volume 10, May 2004

The Evolving Role of Credit Cards in Consumers' Wallets
By: Ronald G. Mazursky and F. Alan Schultheis
Volume 9, April 2004

Debit Cards' Changing Value: Strategies For Driving Preference, Retention and Profitability
By: Hugh Gallagher, Engagement Manager, Financial Services Practice
Volume 8, February 2004

Evaluating The New Payments Wand: Contactless Payment Products
By: Jane Cloninger, Director, Financial Services Practice
Volume 7, October 2003

Effective Management of Payments
By: Robert M. White and Nicholas L.A. Kennett
Volume 6, August 2003

Edgar, Dunn & Company Provides Expert Analysis in American Bankers Association 2003 Bank Card Industry Survey Report
By: Edgar, Dunn & Company
Volume 5, July 2003

Payment Risk Mitigation for Card Issuers
By: Geoff Griffin, Director, Financial Services Practice
Volume 4, June 2003

The Universe of Closed Payments Systems: Issues and Opportunities
By: Thad Peterson, Director, Financial Services Practice
Volume 3, April 2003

Developing An Integrated Payments Strategy: A Path to Competitive Advantage
By: Edgar, Dunn & Company
Volume 2, March 2003

Golden Rules For Successful Card Payment Chargeback Processing
By: David A. Poe, Managing Director
Volume 1, January 2003

Honda, yeni modellerine standart olarak konuşma anlayan modülleri ekleyecek. Böylelikle nereye ve nasıl gitmek istediğinizi söylediğinizde size harita yardımıyla nereden nasıl gidebileceğinizi “sözlü” olarak iletecek.

Daha önce yazıları http://Paymentnews.blogspot.com adresinden görebilirsiniz.

Savaş Şakar

No comments: